מונחי שיווק באינטרנט
מסודר בסדר לקסיקוגרפי
אופטימיזציה למנועי חיפוש - SEO - search engine optimization
תהליך טכני ושיווקי שניתן לבצע באתרים על מנת להגדיל את כמות המבקרים באתר על ידי מיקום גבוה בתוצאות מנועי החיפוש.
אינדוקס - Indexing
תהליך איסוף מידע על ידי תוכנת עכביש של מנוע חיפוש. במהלך האינדוקס נכנס המידע לתוך בסיס נתונים בשיטה מיוחדת הדומה לאינדקס, וזאת תאפשר שליפה קלה בעת שאילתא.
אלגוריתם מנוע החיפוש - (Serarch Engine Algorithm)
אוסף חוקים בהם משתמש מנוע חיפוש לצורך ההחלטה על מיקום אתרים ברשימת.
בניית קישורים - Link building
תהליך אופטימיזציה בו מגבירים את מספר ואיכות הקישורים מאתרים חיצוניים, תוך כוונה להעלות את הפופולאריות.
דחיסת מלים - Keyword stuffing
תהליך בו דוחסים מלים מיותרות לדף אינטרנט.
דירוג אתר - Rank
המקום בו מסך או אתר מסויים מופיעים בתוצאות חיפוש עבור שאילתה מסויימת.
דף מפתן - Doorway page / Gateway page
דף אשר מטרתו הנה הפנייה של תנועה למסך בית מסוים.
דף נחיתה - Landing page
עמוד אינטרנט אליו מכוונים תנועת מבקרים ספציפית. העמוד יותאם לסוג הגולשים שמכוונים אליו - למשל גולשים שראו מודעה על מבצע מסוים יגיעו לדף בו קיים מידע נוסף על המבצע והרשמה.
דפי מראה - Mirror
שכפול של מסך או אתר שלם לצורך הגברת החשיפה וקידום של מלות מפתח שונות.
הגשה ידנית - Manual submission
תהליך הגשת אתרים למנועי חיפוש ואינדקסים באופן ידני, מבלי להמתין שמנוע החיפוש יסרוק את האתר לבדו.
הגשה חוזרת - RE-submission
הגשה חוזרת של אתר שכבר נמצא במנוע חיפוש.
החרמה - Banned / banning
תופעה המתרחשת כאשר אתר מוחרם מהופעה בתוצאות מנוע חיפוש בשל פעולות המנוגדות לחוקים העסקיים אותם הגדירו מנועי החיפוש המחרימים.
חוות קישורים - Link farm
קבוצה של אתרים נפרדים המקושרים ביניהם למטרת ניפוח הקישוריות וה PageRank שלהם, ללא כל ערך מוסף לגולש בהם.
טקסט קישור - Link text
הטקסט הנמצא בתוך קישור לאתר, עליו ניתן ללחוץ ולהגיע לכתובת אתר או לדף מסוים.
לינק מת
קישור שאינו מוביל לדף או לכתובת בה קיים תוכן כלשהו נקרא - לינק מת.
מבקרים ייחודיים - Unique visitors \ Users Unique
מבקרים ייחודיים אשר ביקרו באתר, ללא ספירה של כניסות חוזרות או של רובוטים של מנועי החיפוש.
מדד הדף Page Rank-
דירוג פופולאריות האתר בסולם של 0-10 כאשר 0 הגרוע ביותר . הומצא ובשימוש במנוע החיפוש - גוגל.
מטה תגיות - Metatags
תגיות הנמצאות בקוד של דף אינטרנט, אותן אין המשתמש יכול לראות והנן מכוונות למנוע . ישנם כמה סוגי תגיות, למשל תגיות תאור, תגיות מלות מפתח, תגיות תוכן, תגיות רובוט ועוד.
מיסוך - cloaking
שיטה הנוגדת את העקרונות של קידום אתרים, ומציגה דף שונה לגולשים באתר ודף שונה למנוע החיפוש.
מילות מעצור - Stopwords
מלים מהן מתעלם מנוע החיפוש, בדכ מדובר במילות קישור נפוצות השגורות ביותר בשפה.
מילת מפתח / מונח מפתח - Keyword / Keyphrase
מילה או צמד מילים המאפיינות את תוכנו של דף אינטרנט .
מפנה - Referrer
האתר או המקור ממנו הגיעו לאתרכם.
ספאם - SPAM
זיבול - בדכ מדובר על שיווק אגרסיבי של אתרים אל דואל של משתמשים שכלל אינם מעוניינים לקבל דואר מהמפיץ. ביום נשלחים עשרות מיליוני דואל ספאם אשר מכביד על הרשת.
עכביש - Spider
זה רובוט תוכנה הסוקר את הרשת. עכבישים משרתי מנועי החיפוש באיתור מסכים ואתרים חדשים, וישנם עכבישים אשר משרתים ספאמרים בפעילות של קצירת כתובות מייל מהרשת.
פופולריות קישורים - Link popularity
חישוב רמת פופולאריות של דף אינטרנט בהתבסס של כמות הקישורים החוזרים שלו. איכות או הקשר הקישורים אינם משתנה במדד זה, אולם הנם משתנים נוספים המשפיעים על מיקום בתוצאות החיפוש.
קובץ גישה - Log file
קובץ המכיל את כל פרטי הגלישה באתר - לאיזה קבצים ניגשו, מהיכן הגיעו הגולשים וכו'. נתוני הלוג הנם חומר הגלם של תוכנות סטטיסטיות מבוססות שרת.
קישור הדדי - Reciprocal Link
קישר הדדי בין שני אתרים המצביעים אחד לשני.
קישור נכנס - inbound link או Back link
כל קישור המצביע מאתרים אחרים לאתר מסוים.
קישור יוצא - outbound link
כל קישור המצביע מאתר מסוים לאתרים אחרים.
שיווק למנועי חיפוש - SEM - search engine marketing
ראשי תיבות Search Engine Marketing, כלל האמצעים הקיימים לצורך שיווק ופרסום אתר האינטרנט באמצעות מנועי חיפוש.
שיעור הקלקה - Clickthrough Rate
אחוז המקליקים על לינק מתוך כלל הצופים בו. נקרא גם CTR.
שימושיות - Usability
מונח המודד את הצורה בה רואים המשתמשים את האתר, והקלות בה הם מוצאים את דרכם בו.
שקיפות למנועי חיפוש - Search Engine Visability
מונח המודד את הצורה בה מנוע החיפוש רואה אתר. השאיפה היא להביא את האתר לשקיפות מכסימלית.
תוצאות אורגניות - Organic Search Results
תוצאות חיפוש שאינן בתשלום למנוע החיפוש, התוצאות להן קבע אלגוריתם.
תוצאות בתשלום - Sponsored links / Advertisements
תוצאות חיפוש בתשלום למנוע החיפוש, התוצאות אינן אורגניות, והאתרים המופיעים תחת רשימה זו משלמים בעבור הופעה זו.
תנועה - Traffic
כמות המבקרים באתר בפרק זמן מסויים.
תנועה עיוורת - Blind Traffic
תנועת גולשים בלתי מפולחת ומדידה המגיעה לאתרים בדרכים שונות.
תשלום לפי חשיפות - CPM
שיטת תשלום עבור פרסום אשר מותנה בכמות הצפיות שמקבל הפרסום, ללא קשר לפעולה שמתבצעת בהמשך.
תשלום לפי הקלקה/ עלות הקלקה PPC / CPC
שיטת תשלום עבור פרסום לפי כמות ההקלקות על המודעה.
תשלום עבור נוכחות או הכללה במנוע חיפוש\אינדקס - PPI PFI /
שיטת תשלום עבור פרסום לפי נוכחות או כלילה בתוצאות. הפרסום באינדקס looksmart הנו בשיטה זו.